ΚΥΠΕΛΛΟ

Μπορεί το επαμειβόμενο κύπελλο του αειμνήστου Γιάννη Καρρά να έθεσε την βάση για μια πιο ποιοτική, ανταγωνιστική και ευρύτερη διοργάνωση, το 1981, αλλά το Κύπελλο Βορείου Αιγαίου είχε θεσμοθετηθεί το 1977 από τον Ναυτικό Όμιλο Θεσσαλονίκης.
Στα χρόνια που μεσολάβησαν ο θεσμός πέρασε από « χίλια μύρια κύματα » όπως η ματαίωση του το 1978 λόγω του σεισμού της Θεσσαλονίκης – χρονιά που πέρασε αλώβητος στην συνέχεια- την αντιμετώπιση του ως ένα τοπικό γεγονός, την εκτόξευσή του ως ένα πανελλήνιο γεγονός, την μεταφορά του από την Σκόπελο στο Πόρτο Καρράς, την διεθνοποίηση του, την από το 2001 φθορά του, μέχρι την εγκατάλειψή του την επόμενη χρονιά, την παντελή απουσία του από τα δρώμενα της ανοιχτής θάλασσας μέχρι το 2006 και την εντυπωσιακή επιστροφή του υπό την σκέπη του Ναυτικού Ομίλου Ανοιχτής Θάλασσας.

Το 2006 είναι χρονιά ορόσημο για το «come back» μίας διοργάνωσης που ξαναέδωσε στους φίλους της ιστιοπλοΐας μια διοργάνωση που έλειπε, τους είδε πολυπληθέστερους, πιο δυνατούς, ορεξάτους και πιο αγωνιστικούς, κάνοντας έδρα της διοργάνωσης το Πόρτο Καρράς μέχρι το 2010 και έκτοτε το πανέμορφο νησί της Σκοπέλου.

Tο 2007 φιλοξένησε επίσης το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Χ-35 και το X-Yachts Cup, ενώ το 2011 πρόσφερε στους ιστιοπλόους της Ελλάδας το μεγαλύτερο σε συμμετοχές και καλύτερο σε ποιότητα αγώνων Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ανοιχτής Θάλασσας.

Νικητές του Κυπέλλου ‘Γιάννης Καρράς’

Τέσσερις φορές το «βαρύτιμο» έπαθλο του Γιάννη Καρρά κατακτήθηκε από Τούρκους, ενώ πλεον τρια σκάφη τα BAXIMUS,  MOGWAI και TUTTI FRUTTI έχουν από δύο πρωτιές. Όσον αφορά τον πολυνίκη κυβερνήτη αυτοί είναι τρεις: Ο Δημήτρης Φέσσας, ο Γιώργος Έρτσος οι όποιοι κατέκτησαν  από τρείς φορές ο καθένας τον επίζηλο τίτλο με διαφορετικά σκαριά, όπως και ο Ορχάν Τουκέρ (Τουρκία), ο οποίος αγωνίστηκε με τρία διαφορετικά σκάφη. Οι Μάκης Κοντογούρης και Θανάσης Μπαξεβάνης είναι οι μόνοι κυβερνήτες με το ‘double’ μέχρι σήμερα, δηλαδή έχουν κερδίσει δυο φορές με το ίδιο σκάφος

Συγκεκριμένα:

Το 1981 το ΧΡΙΣΤΙΝΑ του Θόδωρου Αγγελόπουλου ήταν ο νικητής του κυπέλου την πρώτη της θεσμοθέτησης του.

Τις επόμενες τρεις χρονιές οι αγώνες μεταφέρθηκαν στην Σκόπελο με το SARACEN να κερδίζει το 1982 έχοντας τον Τάκη Πριτσούλη στο τιμόνι.

Το 1983 το σκάφος της Λορέτας Κωνταντινίδη με τον Αχιλλέα Δερματόπουλο κυβερνήτη κέρδισε με το LSD και το 1984 ήταν η πρώτη εμφάνιση του Γιώργου Έρτσου με το ΓΛΑΥΚΗ και η πρώτη νίκη του.

Από το 1985 η διοργάνωση επιστρέφει στο Πόρτο Καρράς και ο Δημήτρης Φέσσας κερδίζει με το MOGWAI.

Το 1986 νίκη για το BOHEM του Ντίνου Σταμπουλή, αλλά το 1987 ο Δημήτρης Φέσσας με το MOKWAI ανταποδίδει.

Από την Αθήνα έρχεται το ΠΑΝΔΑΙΜΟΝΙΟ με τον Άλκη Λογοθέτη και κερδίζει το 1988.

Δυναμική εμφάνιση του Κώστα Μπουτάρη το 1989 και πρωτιά με το ΜΠΟΥΚΑΔΟΥΡΑ.

Το 1990 οι Τούρκοι προσεγγίζουν την διοργάνωση και κερδίζουν με το INDIGO και τον Ορχάν Τουκέρ γνωστό καλό ιστιοπλόο. Το 1991 ο Δημήτρης Φέσσας είναι ο πιο γρήγορος με το FIGHTING IRISH, οι Τούρκοι επιμένουν το 1992 φέρνοντας ένα από τα πιο γρήγορα σκαριά της Ευρώπης, το PROVEZZA ΙΙ και παίρνουν το κύπελλο στην Τουρκία έχοντας πάλι τον Ορχάν Τουκέρ στο τιμόνι (μαζί με τον Εργκίν Ιμπρέ).

Το 1993 ο Θόδωρος Αγγελόπουλος πεισμώνει και στέλνει στον Τορωναίο το CRETA. Ένα εντυπωσιακό, μεγαλεπήβολο και μπλε χρώματος σκαρί το οποίο έχει στο τιμόνι τον Τάσο Μπουντούρη. Νικητής στην Ελληνοτουρκική μάχη το CRETA.

Το οποίο όμως δεν έρχεται το 1994 και οι Τούρκοι με πιο γρήγορο σκάφος το PROVEZZA ΙΙΙ και πάντα τους Ορχάν Τουκέρ, Εργκίν Ιμπρέ στο τιμόνι κερδίζουν.

Στην ζωή της ανοικτής θάλασσας ήδη έχουν μπει τα «ΩΚΥΑΛΟΣ» του Γιάννη Κωστόπουλου και ο Γιώργος Έρτσος κάνει την διαφορά με το ΩΚΥΑΛΟΣ VII το 1995. Ο πάντα συνεπής, στο ραντεβού με τους αγώνες του Πόρτο Καρράς Σταύρος Τσάβαλος, κερδίζει το 1996 με το ΕΡΥΤΟΣ κα τον Κώστα Μάνθο στο τιμόνι.

Το 1997 πάλι ο Γιώργος Έρτσος με το ΩΚΥΑΛΟΣ ΙΧ φθάνει στην τρίτη του νίκη.

Το κύπελλο πάει πάλι Σκόπελο δυο χρόνιες. Το 1998 και το 1999 ο Μάκης Κοντογούρης με το TUTTI FRUTTI κερδίζει και τους δυο αγώνες. Το 2000 οι αγώνες φιλοξενούνται στο Ν. Μαρμαρά με την μεγαλύτερη συμμετοχή αφού μεσολάβησε και ο αγώνας Ελληνοτουρκικής φιλίας.

Ο Θόδωρος Τσουλφάς κερδίζει με το ALPHA CARD ELECTRON. Το 2001 ο θεσμός δοκιμάζεται με ελάχιστα σκάφη και το τουρκικό RETURN OF IDEFIX κερδίζει με τον Χαλούκ Μπαμπατζάν και την Νασλί Ιμπρέ στο τιμόνι.

Τις χρονιές 2002, 2003, 2004 και 2005 δεν έγιναν αγώνες οπότε μετά την ίδρυση του Ν.Ο.Α.Θ. πρωταρχικός στόχος ήταν η αναβίωση του ιστορικού θεσμού !

Το 2006 με την επιστροφή στα κλασικά δεδομένα του θεσμού, νικητής είναι το GUAPA (X-372) με τον Απόστολο Λεωνιδόπουλο στο τιμόνι, ύστερα από έντονη μάχη με το ELLINIX X.

To 2007 ο Γιώργος Ανδρεάδης φέρνει ένα γρήγορο σκαρί και με ευέλικτο όσο και ομοιογενές πλήρωμα κερδίζει το κύπελλο με το MELITI V (ARCHAMBAULT 35).

Tο 2008  το σκάφος  ACES με  ιδιοκτήτες τους Βενέτη-Καραγεωργίου-Πανανάκη-Χατζηκυριακάκη είναι ο νικητής του overall .

Tο 2009 το σκάφος ELLINIXX  (IMX – 40) ιδιοκτησίας των Χρήστου Παναγιώτου και Δημήτρη Διαμαντή,  με  κυβερνήτη  τον  Στέργιο Λεονταρίδη κέρδισε το κύπελλο σε μια χρονιά που, με την σημαία του ΝΟΑΘ, ‘σάρωσαν’ όλες τις μεγάλες διοργανώσεις της χώρας.

To 2010 πηγαίνει στην κατοχή του κυβερνήτη τουBAXIMUS (X-35) και ιδρυτικό μέλος του ΝΟΑΘ, Θανάση Μπαξεβάνη, που το κερδίζει με ομάδα αποτελούμενη από μαθητές της σχολής, εν μέσω μιας εξαιρετικά επιτυχημένης αγωνιστικής σεζόν, με διακρίσεις σε όλους τους αγώνες.

Σε μια χρονιά ορόσημο, το 2011, σε συνδυασμό με το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ανοιχτής Θάλασσας που διοργανώθηκε παράλληλα με την Δ.Ι.Ε.Β.Α., οι αγώνες μεταφέρθηκαν στο όμορφο νησί της Σκοπέλου, όπου με τη συμμετοχή 43 σκαφών, νικητής του βαρύτιμου κυπέλλου  αναδείχθηκε το τσέχικο σκάφος TRI SESTRY (First 40.7).

Ταυτόχρονα όμως, Πανελληνιονίκες αναδείχθηκαν στην κατηγορία ORCi το σκάφος MELITI V, του Γιώργου Ανδρεάδη, στην κατηγορία IRC το OPTIMUM III των Π. Λιβά και Ν. Λάζος και στην κατηγορία ORCi<700 το σκάφος QUASAR του Σπύρου Πανουτσόπουλου.

Το 2012 σε μια δύσκολη χρονιά λόγω οικονομικής κρίσης, η διοργάνωση υπόκειται σε σημαντική μείωση συμμετοχών, αλλά δεν χάνει σε τίποτα από ποιότητα αγώνων και ανταγωνισμό. Νικητής για δεύτερη φορά αναδεικνύεται ο Θανάσης Μπαξεβάνης με το σκάφος ΒΑΧΙΜUS-ENGAIA (X-35) και πλήρωμα αποφοίτους της αγωνιστικής του σχολής.

Εν μέσω της συνεχιζόμενης κρίσης, ο Όμιλος επιμένει στη διοργάνωση του θεσμού και το 2013 επιστρέφει το Κύπελλο στον Τορωναίο, με νικητή το σκάφος ΑΝΑΤΕΛΛΟΥΣΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ και κυβερνήτη τον Γιώργο Αυγερινό με το πολύ ανταγωνιστικό First 34.7, διατηρώντας μάλιστα το Κύπελλο και στην διοργάνωση του 2014 όταν επέστρεψε στη Σκόπελο!

Το 2016 ο Ν.Ο.Α.Θ. με την υποστήριξη του Ν.Ι.Κ.Ο.Σκοπέλου πραγματοποίησε την διοργάνωση στο νησί της Σκοπέλου και νικητής της διοργάνωσης ήταν το σκάφος  FAIRYTALE (ELAN – 40) με κυβερνήτη τον Χατζησταματίου Αρίστο από τον Βόλο, αφήνοντας στην δεύτερη θέση το σκάφος ΑΝΑΤΕΛΛΟΥΣΑ ΑΦΡΟΔΙΤΗ.

Το 2017  τη νίκη στη συνολική κατάταξη διεκδίκησε και κέρδισε το GRANMA-X (IMX – 38), με  κυβερνήτη τον Χριστόφορο Πριτσούλη. Στην δεύτερη θέση το σκάφος ΒΟΡΡΑΣ με κυβερνήτη τον Στέφανο Μεταξιώτη, ενώ τρίτη θέση overall κατέκτησε το σκάφος  “Μελιπλώη” με κυβερνήτη τον Ρίτσαρντ Κερ από την Αυστραλία